11 квітня 2018 року у Кременецькому ліцеї ім. У. Самчука відбувся науково-практичний семінар «Критичне мислення в освітньому процесі» для вчителів циклу філологічних дисциплін (української мови і літератури, зарубіжної літератури, іноземних мов (англійської та німецької). На захід були запрошені методисти РМК відділу освіти Кременецької РДА, учителі-філологи району та шкіл, з якими ліцей підтримує творчі зв’язки – Дубенської СЗОШ І‑ІІІ ст. № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов та Шумського ліцею.
З вітальним словом до присутніх звернувся директор ліцею А. Аврамишин. Методичну комісію філологічних дисциплін представила завідувач комісії Т. Олексюк.
У теоретичному блоці виступили:
Т. Олексюк, учитель німецької мови Кременецького ліцею ім. У. Самчука, познайомила учасників семінару із презентацією «Критичне мислення як тренд в освітньому процесі».
Про стратегії формування критичного мислення в процесі навчання виступила Т. Зварич, учитель англійської мови ліцею; а питання Критичне мислення під час проведення інтегрованих уроків», яке підготувала Т. Мельник, учитель зарубіжної літератури ліцею, висвітлила Ячменьова О., учитель української мови і літератури.
Практичний блок відбувся у секціях, де розглядалися питання:
Секція «Іноземні мови» (англійська, німецька)
- Технологія проведення уроку англійської мови з використання розумових стратегій критичного мислення (В. Назаренко, учитель англійської мови Дубенської СЗОШ І‑ІІІ ст. № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов).
- Використання стратегій критичного мислення на уроках англійської та німецької мов. Аналіз відеофрагментів уроків (Н. Камаєва, учитель англійської мови Кременецького ліцею ім. У. Самчука)
- Формування критичного мислення в позакласній та пошуковій роботі (В. Лубяницька, учитель англійської мови Кременецького ліцею ім. У. Самчука).
- Презентація «Ми – європейці». Перегляд відео заходу і його обговорення (Скальська Н.В., учитель англійської мови ліцею).
Секція «Українська мова, зарубіжна література»
- Розвиток критичного мислення учнів як засіб формування образного мислення і сприйняття слова (О. Бойко, учитель української мови і літератури Дубенської СЗОШ І‑ІІІ ст. № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов).
- Використання стратегій критичного мислення на уроках української мови та літератури і зарубіжної літератури. Аналіз відеофрагментів уроків (підготовлено В. Трачук, учителем української мови і літератури ліцею, виступила Білоус О.М.).
- Використання акметехнологій на заняттях літератури. Скрапбукінг. Кейстехнології.(Т. Діхтярук, учитель української мови і літератури ліцею).
- «Заповіту» безсмертного спів» – літературий квест. Перегляд. Обговорення (Білоус О.М., учитель української мови і літератури ліцею).